بزرگترین شرکت های فولاد سازی جهان در سال 2021

بزرگترین شرکت های فولاد سازی جهان 2021

فولاد به عنوان یکی از موادی که می توان آن را بازیافت کرد ، نقش مهمی در پیشرفت اقتصاد آینده ایفا خواهد کرد، از این رو شرکت های فولاد سازی می کوشند تا در جهت تولید و عرضه این ماده ارزشمند ازهم سبقت بگیرند. فولاد از ترکیبی از آهن ، اکسیژن و سایر مواد معدنی که در طبیعت وجود دارد ، ساخته می شود. این ماده درصنعت دربخش های ساخت و ساز اتومبیل ، محصولات الکترونیکی و کشتی سازی مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله به بررسی 10تا از بزرگترین شرکت های فولاد سازی جهان میپرداریم:

  1. China Baowu
  2. ArcelorMittal
  3. HBIS
  4. Shagang
  5. Nippon Steel Corporation
  6. POSCO
  7. Ansteel
  8. Jianlong
  9. Shougang
  10. Shandong Steel

همان طو که میبینید چین با تسلط مطلق در صدر این فهرست قرار دارد، و تولید سالانه بیش از نیمی از اهن خام و فولاد دنیا در این کشور صورت می گیرد.

baown China Baowu

شرکت baowu درسال 1978، با ماموریت ایجاد محصولات فولادی با کیفیت بالا رونمایی شد. این شرکت توانست تولید فولاد خام خود را در سال 2019 به 95 میلیون تن برساند. مواد اولیه فولاد کربنی ، فولاد ویژه و فولاد استیل ضد زنگ به طور عمده برای صنایع خودرو ، ماشین آلات ، لوازم خانگی ، انرژی ، کشتی ها ، مهندسی اقیانوس ، ساخت نیروگاه هسته ای و حمل و نقل مورد استفاده قرار میگیرد. از انواع محصولات فولادی که این شرکت تولید می کند می توان به : فولاد نورد سرد ،انواع صفحات فولادی ،فولاد ابزار سردکار، فولاد ابزار گرمکار ، انواع میلگرد و موارد دیگر اشاره کرد.

 

ArcelorMittal ArcelorMittal

ArcelorMitta شرکت چندملیتی تولید فولاد است که دفتر مرکزی آن در شهر لوکزامبورگ واقع شده و همچنین با تولید سالانه 78 میلیون تن فولا خام، جز بزرگترین فولاد سازان جهان به شمار می رود. این شرکت در تولید انواع محصولات فولادی زیر پیشتاز است: محصولات فولادی تخت ، استنلس استیل ، محصولات مفتولی ، فولادهای گالوانیزه، فولاد با روکش روی ، آلومینیوم و پوشش ارگانیک

hbis HBIS

این شرکت فولادی  در سال 2008 در چین تاسیس شد  و در حال حاضر با تلولید سالانه 46 میلیون تن فولاد خام به بزرگترین تامین کننده فولاد لوازم خانگی در چین، دومین برای فولاد خودرو و پیشروترین تامین کننده فولاد برای مهندسی دریایی ، پل ها و ساخت و ساز تبدیل شده است. از انواع محصولات فولادی در حال ساخت توسط این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد: سیم پیچ گالوانیزه و روکش رنگی ،صفحات سنگین، میلگرد ،مفتول

shagang Shagang

این شرکت، در سال1975 منطقه توسعه اقتصادی رودخانه یانگ چین واقع شده است و دارای پنج پایگاه تولید فولاد در این منطقه است .این کمپانی توانستهبا تولید سالانه 40میلیون تن فولاد خام رتبه چهارم رادر بین بزرگترین شرکت های فولاد سازی جهان کسب کند. از سری محصولات این شرکت می توان موارد زیر را نام برد: فولاد تغییرشکل یافته ( میلگرد آجدار ، میلگرد ساده )،نوار فولادی ویژه ( ورقه استیل صاف و فولاد مربعی) سیم با سرعت بالا، روکش فلزی

nippon-steel Nippon Steel Corporation

شرکت فولاد نیپل، در سال 1950تاسیس شد .این واحد با داشتن پایگاه های تولید در سراسر جهان ، محصولات و خدمات با کیفیت وعملکرد بالا را در ژاپن و خارج از کشور ارائه می دهد. این شرکت با تولید انواع صفحات فولادی مورد استفاده در ساخت خودرو ، لوازم برقی ، مسکن ، قوطی های نوشیدنی ، ترانسفورماتور و سایر کالاها از صنایع مختلف پیشرو است. از دیگر تولیدات ان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

فولاد سازه ای : درساخت و ساز ساختمان، بنادر و رودخانه ها، جاده ها و تونل ها،پل و راه اهن استفاده می شود.

لوله های فولادی: در حفاری نفت و گاز، ساختمان سازی و تأسیسات، اتومبیل و کشتی سازی کاربرد دارد.

فولاد استیل ضد زنگ:شامل  آلیاژ نیکل و فولاد روکش دار می شود.

تیتانیوم: درساخت ماشین آلات وکارخانه های صنعتی ، مصالح ساختمانی ،خودروها وهوافضا استفاده می شود.

شرکت POSCO POSCO

این کمپانی در سال 1968 در شهر پوهانگ کره جنوبی تاسیس شد و در سال 2021 توانست با تولید سالانه 42 میلیون تن فولاد جز بزرگترین شرکت های فولاد سازی جهان شود. انواع محصولات فولادی و موارد کاربرد ان این واحد به شرح زیر است:

فولاد استیل ضد زنگ : حاوی کروم و نیکل است و از قابلیت شکل پذیری خوب ، قابلیت جوش پذیری و ضد خوردگی برخوردار است. رایج ترین فولاد ضد زنگ ازنوع 304 است. کاربردهای اصلی فولاد استیل ضد زنگ شامل ظروف آشپزخانه ، ساختمان و ابزارهای شیمیایی است.

فولاد گالوانیزه الکتریکی :این محصول با استفاده از گالوانیزه روی سطح فولاد نورد سرد با استفاده از روش الکتروشیمیایی ساخته می شود کاربردهای معمول آن شامل:  لوازم خانگی ، تابلوهای بیرونی خودرو و مصالح ساختمانی است.

صفحات فولادی برای کشتی سازی: فولاد کشتی سازی به تنوع وسیعی از ویژگی ها از نظر استحکام ، ابعاد ، سطح وفرم  ضربه نیاز دارد. امکان جوشکاری قوس الکتریکی و گاز بسیار کارآمد را فراهم می کند ، برای کشتی سازی استفاده می شود.

مفتول: دو نوع مفتول برای فنرها در نظر گرفته شده است، یکی برای سیستم تعلیق خودرو و دیگری برای سوپاپ موتور و کلاچ. فنرهای تعلیق با جذب ، کاهش ضربات و یا ارتعاشاتی که وسیله نقلیه از سطح در حین رانندگی تجربه می کند ، سواری بهتری را ارائه می دهد و با اطمینان از تعادل در طول پیچ ، ایمنی را افزایش می دهد.

Ansteel

این کمپانی یکی دیگر از تولید کننده های دولتی فولاد چین است که در سال 1997 کار خود را شروع کرد. این واحد توانسته با تولید انواع محصولات فولادی در صنایع پل سازی، اتومبیل سازی ،راه اهن،ساخت و سازتاسیسات، لوازم خانگی و فولاد استیل ضد زنگ به یکی از بزرگترین شرکت های فولاد سازی جهان تبدیل شود.

Jianlong Jianlong

فولاد جیانلونگ بزرگترین شرکت خصوصی در استان هبی چین با تولید فولاد خام 6.5 میلیون تن در سال است که در سال 2000پا به عرصه ظهور گذاشت .این واحد به طور گسترده درصنعت حفاری روغن و مواد شیمیایی مرغوب و بسیاری از زمینه های دیگر فعالیت میکند .من جمله محصولات فولادی این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد: نوارهای مقاوم در برابر خوردگی، محصولات گرمکار و سردکار فولادی، میله های آج دار، فولاد ساختمانی کربن دار و فولاد ساختمانی آلیاژی

Shougang-Group Shougang

Shougang یکی از شرکت فولاد سازی چینی واقع در پکن است. محصولات اصلی این واحد شامل پنج دسته اصلی عبارتند از: صفحه ، مصالح ساختمانی ، نوار مقطع ، مواد لوله و فولاد مخصوص (صفحات سنگین فولادی،فولاد الیاژی، استنلس استیل ​​، لوله فولادی درزدار و بدون درز)، که به طور گسترده در ساخت و ساز ، حمل و نقل ، خودرو ، ساخت و ساز برق ، پروژه های حفاظت از آب ، معدن نفت و سایر صنایع استفاده می شود.

Shandong Steel Shandong Steel

Shandong Steel شرکت فولادی چینی مستقر در جینان است که در سال 2008 تاسیس شد و امروزه با تولید سالیانه 21ملیون تن فولاد خام می توان از ان به عنوان یکی از بزرگترین فولاد سازان جهان یاد کرد.محصولات عمده شرکت عبارتند از: انواع ورق اهنی ، پروفیل (الومینیوم، استیل و گالوانیزه) ، میله های فولادی ، سنگ آهن و سیم پیچ گالوانیزه

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *