تفاوت استیل جراحی و استیل ضد زنگ چیست؟

تفاوت استیل جراحی و استیل ضد زنگ چیست؟

تفاوت استیل جراحی و استیل ضد زنگ چیست؟ فولادها انواع مختلفی دارند. در صنعت فولاد، درک تفاوت های کوچک و منحصر به فرد انواع مختلف فولاد بسیار مهم است.  از این گذشته انتخاب بهترین متریال برای پروژه، گام بسیار مهمی در آن پروژه است.

در این پست نگاهی عمیق به فولاد جراحی درمقابل فولاد ضد زنگ می اندازیم.

 

تفاوت استیل جراحی و استیل ضد زنگ چیست؟
تفاوت استیل جراحی و استیل ضد زنگ چیست؟

استیل (فولاد ضد زنگ) چیست؟

استیل یک آلیاژ فولادی است که که بیشتر از آهن و 10 درصد کروم تشکیل شده است. مقادیر کمی از فلزات دیگر مانند نیکل، تیتانیوم و مس هم ممکن است وجود داشته باشد. بعلاوه کربن یک افزودنی غیر فلزی رایج در استیل است.

محتوای کروم استیل تا حد زیادی مسئول افزایش مقاومت دربرابر خوردگی آلیاژ است و از اکسیدشدن آهن جلوگیری می کند. اگر اکسیداسیون وجود نداشته باشد فرصتی برای ایجاد زنگ وجود نخواهد داشت.

استیل جراحی چیست؟

فولاد جراحی نوعی فولاد ضد زنگ است که در کاربردهای زیست پزشکی استفاده می شود. فولاد جراحی که گاهی اوقات به عنوان ضد زنگ جراحی شناخته می شود تعریف رسمی ای ندارد. با این حال انواع فولاد ضد زنگ با بالاترین سطح مقاومت دربرابر خوردگی آنهایی هستند که برای استفاده از پزشکی تعیین شده اند. برخی از انواع معمول پذیرفته شده فولاد جراحی عبارتند از استیل 316، 440 و 420. فولاد جراحی مقاومترین فولاد ضد زنگ دربرابر خوردگی است. در ویکی پدیا درباره استیل جراحی بیشتر بخوانید.

تفاوت استیل ضد زنگ و استیل جراحی

تفاوت های کلیدی

درحالیکه فولاد جراحی نوعی فولاد ضد زنگ است، تمامی فولادهای ضد زنگ فولادهای جراحی نیستند. فولادهای جراحی آنهایی هستند که بیشترین میزان مقاومت دربرابر خوردگی را دارند و برای کاربردهای زیست پزشکتی طراحی شده اند. درمقایسه با سایر انواع فولاد، فولاد ضد زنگ معمولا گرانترین است. درمیان فولادهای ضد زنگ، فولاد جراحی گرانترین است.

کاربردها

به دلیل هزینه مواد، فولادهای ضد زنگ با فولادهای معمولی مانند فولاد کربنی و فولاد ابزار متفاوت هستند. اغلب، فولادهای ضد زنگ در کاربردهای آشپزی مورد استفاده قرار می گیرند. کارد و چنگال ، ظروف آشپزی، لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و بسیار محبوب هستند. فولاد ضد زنگ همچنین برای اجزای مختلف درصنایع خودروسازی و هوافضا در کاربردهای ساختمانی استفاده می شوند.

کاربردهای فولاد جراحی به کاربردهای زیست پزشکی اختصاص دارد. ابزارهای جراحی از فولاد جراحی ساخته شده اند. بعلاوه در دستگاه های ارتوپدی و ایمپلنت استفاده می شود.

انتخاب بهترین فولاد برای کاربرد شما

همانطور که اشاره شد درک تفاوت بین انواع مختلف فلزات، جزء کلیدی انتخاب بهترین مواد برای پروژه شماست.

در صورت نیاز به انواع استیل مانند استیل 304 ، استیل 316 و … با تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *