خرید شش پر برنجی

خرید شش پر برنجی

شش پر برنجی مقاطع فلزی شش گوشه یا شش ضلعی است که از آلیاژ برنج ساخته شده است. این برنج در ابعاد مختلف و یا براساس نیاز مشتری ساخته می شود. این فلز مقاومت کششی بالا و سختی زیاد دارد و از انجایی که در برابر خوردگی های ناشی از اب و کلر مقاوم است ، برای محیط های مرطوب و جاهایی که در معرض اب و کلر میباشد مانند استخر ها ، خرید شش پر برنجی مرسوم است. برای خرید شش پر برنجی با کارشناسان ما در فولاد مارکت در ارتباط باشید.

شش پر برنجی
شش پر برنجی

قیمت شش پر برنجی

در جدول زیر می توانید قیمت شش پر برنجی را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که پیش از نهایی کردن خرید با تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید و از قیمت روز بازار مطلع شوید. فولاد مارکت با سالها تجربه در زمینه فروش فولاد آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

(آخرین آپدیت : 1402/09/14)

قیمت (ریال)سایزحالتنامکد
3.000.0006 – 10 میلشاخه 3 متریشش پر برنجی3031
3.000.00011 – 15 میلشاخه 3 متریشش پر برنجی3032
3.000.00016-20 میلشاخه 3 متریشش پر برنجی3033
3.000.00021-25 میلشاخه 3 متریشش پر برنجی3034

 

اصلی ترین کاربرد ششپر برنجی در ساخت پیچ و مهره و همینطور در ساختمان سازی و سازه های فلزی میباشد. شرکت های مختلفی در عرصه فروش ششپر برنجی مشغول فعالیت هستند که از جمله آنها میتوان به فولاد مارکت اشاره کرد. لذا جهت خرید و فروش ششپر برنجی میتوانید با کارشناسان تخصصی ما در ارتباط باشید.

برنج

به صورت کلی برنج نام گروهی از آلیاژهای زرد رنگ است که حاصل اضافه کردن روی به مس است. برنج یک فلز غیر آهنی است که بیشتر از مس و روی ساخته شده است. مقادیر مختلف مس و روی می تواند به کیفیت های مکانیکی و الکتریکی مختلفی منجر شود.

برنج شامل 67 درصد مس و 33 درصد روی است. مس عناصر دیگری هم دارد که عبارتند از: سرب، قلع ، نیکل ، آهن ، منگنز ، آرسنیک ، آلومینیوم ، آنتیموان و فسفر. غلظت مس 55 تا 95 درصد وزنی است و غلظت روی 5 تا 45 درصد است.

برنج یک آلیاژ جایگزین است. زیر شامل اتم های دو عنصر اصلی است که می توانند در داخل یک ساختار کریستالی جایگزین هم شوند. سرب معمولا تا 2 درصد به برنج اضافه می شود. افزودن سرب به برنج قابلیت ماشینکاری آن را بهبود می بخشد.

فرآیند تولید برنج

1- ذوب شدن

در این فرآیند ابتدا آلیاژ مس در یک کوره الکتریکی در دمای 1050 درجه سانتیگراد ذوب می شود. پس از ذوب مس ، آلیاژ مس به نسبت معینی از روی اضافه می شود. گاهی اوقات مقداری کمی روی اضافی به آلیاژ مس اضافه می شود تا تبخیر روی در طول فرایند ذوب را جبران کند. سپس فلز مذاب در چارچوب مکعبی قرار داده می شود و اجازه داده می شود تا قبل از انجماد در صفحات سرد شود.

2-نورد داغ

فلز را در کوره قرار داده و حرارت می دهیم تا به دمای مطلوب برسد. با دور زدن روی یک غلتک فولادی ضخامت برنج کاهش داده می شود. عرض برنج هم در این عملیات افزایش می یابد. سپس برنج از طریق دستگاه اسکالپر سرد می شود. این دستگاه همچنین پوشش خارجی بسیار نازک برنج را که از اکسیدهایی تشکیل شده که هنگام قرار گرفتن فلز در معرض هوا تشکیل می شود را از بین می برد.

3- آنیلینگ و نورد سرد

هنگام نورد گرم کار با برنج دشوارتر می شود. همچنین انعطاف پذیری یا کشش خود را از دست می دهد. برنج باید ابتدا حرارت داده شود تا مقداری از سختی آن کاهش یابد و قبل از اینکه بتوان آن را بیشتر نورد کرد انعطاف پذیرتر شود. آنیلینگ اصطلاحی برای این فرآیند است. بسته به ترکیب برنجی و کیفیت مورد نیاز ، دما و زمان آنیلینگ متفاوت است.

قطعات برنج آنیل شده از طریق غلتک دیگری تحت فشار قرار می گیرند تا ضخامت آنها به حدود 0.1 اینچ کاهش یابد. از آنجایی که دمای برنج به میزان قابل توجهی کمتر از دمای نورد گرم است به این روش نورد سرد می گویند. نورد سرد استحکام و سختی برنج را با تغییر شکل ساختار داخلی  آن افزایش می دهد. برای ورق های برنجی با ضخامت یکنواخت ، آسیاب های نورد سرد برای به حداقل رساندن انحراف در عرض غلتک ها طراحی شده اند. در برخی از کارخانه ها قطعات برنج به یکدیگر جوش داده می شوند و به یک ورق طولانی و پیوسته تبدیل می شوند.

4-مرحله پایانی نورد

ورق ها تحت یک فرآیند نورد سرد نهایی قرار می گیرند که سطحی بی عیب و نقص را به برنج می بخشد. سپس بر اساس ابعاد مورد نیاز بریده می شوند.

 

ویژگی های شش پر برنجی

  • قابلیت جوشکاری عالی
  • مقاومت دربرابر لکه دار شدن
  • قابلیت ماشین کاری و استحکام بالا
  • مقاومت دربرابر اکسید شدن
  • مقاومت در برابر خوردگی عالی
  • قابلیت سردکاری ضعیف
  • قابلیت گرمکاری بالا
  • عملیات حرارتی مناسب
خرید شش پر برنجی
خرید شش پر برنجی فولاد مارکت

کاربردهای شش پر برنجی

کاربردهای متداول شش پر برنجی عبارت اند از:

  • قطعات ماشینکاری شده با سرعت بالا
  • اکستروژن های معماری
  • قفل ها
  • لولاها

 

مزایا و معایب

شش پر برنجی به علت ظاهر طلایی براقی که دارد برای کاربردهای تزئینی بسیار مناسب است. همچنین قابلیت ماشین کاری عالی و استحکام بالا کاربرد خانگی و صنعتی آن را بهبود می دهد. از دیگر ویژگی های شش پر برنجی می توان به مقاومت مقابل خوردگی و هدایت الکتریکی مناسب اشاره کرد. مقاومت در برابر خوردگی باعث شده تا از شش پر برنجی در صنایع دریایی استفاده شود.

خواص مکانیکی و فیزیکی شش پر برنجی

در جدول زیر می توانید خواص مکانیکی و فیزیکی شش پر برنجی را مشاهده کنید.

8.47چگالی g/cm³
875نقطه ذوب °C
20.9 x10^-6 /Kانبساط حرارتی
97 GPaمدول الاستیسیته
123 W/m.Kرسانایی حرارتی
0.062 x10^-6 Ω .mمقاومت الکتریکی
220 – 350 MPaاسترس اثبات
360 – 500 MPaمقاومت کششی
90 – 160 HBسختی برینل
20 – 5 %کشیدگی

 

خرید شش پر برنجی

در فولاد مارکت انواع ورق برنجی ، ششپر برنجی و همینطور میلگرد برنجی در عرض و ضخامت های مختلف تولید می شود (از ورق برنجی 1 میل تا 50 میل ) و به صورت رول یا شیت به مشتریان عرضه می شود. برای سفارش و خرید ورق برنجی و اطلاع از قیمت ورق برنجی میتوانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید. همچنین برای فروش ورق برنجی و یا دریافت مشاوره رایگان نیز میتوانید با ما تماس بگیرید.

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *