نوسانات بازار چگونه بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد؟

نوسانات بازار چگونه بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد؟

نوسانات بازار چگونه بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد؟ اگر در دو سال گذشته به اخبار توجه کرده باشید ، متوجه شده اید که بازارهای بسیاری از صنایع قربانی نوسانات ناشی از تاخیر در تولید و افزایش تقاضا شده اند. تاثیرات زیادی باعث این امر شده اند که از آن جمله می توان به همه گیری کووید ، جنگ در اوکراین و رکوردهای بالقوه ای که بسیاری از کشورها درحال حاضر با آن مواجه هستند.

صنعت بازار با شرایط نوسان بازار غریبه نیست و بسیاری از نوسانات آن بیم دارند. در این بلاگ پست به این میپردازیم که نوسانات بازار چیست و چه معنایی برای صنعت فولاد دارد.

 

تاثیر نوسانات بازار در فولاد
تاثیر نوسانات بازار در فولاد

نوسانات بازار چیست؟

به طور کلی نوسانات بازار به افزایش یا کاهش قیمت کالاها و خدمات در یک دوره زمانی خاص اشاره دارد. نوسانات با میزان تغییر یک بازار در مقایسه با میانگین کلی آن صنعت بررسی می شود. تغییراتی که باعث نوسان می شوند اغلب ناگهانی و غیرقابل پیش بینی هستند که توسط رویدادهای مهم تری مانند همه گیری ها ، جنگ ها ، رکود اقتصادی ، تورم و سیاست ایجاد می شوند.

نوسانات بازار در صنعت فولاد چگونه به نظر می رسد؟

باتوجه به صنعت فولاد ، نوسانات بازار همانند هر صنعت دیگری است. هنگامیکه تغییرات در قیمت فولاد به علت رویدادهای مهم رخ می دهد، تقاضا به عنوان پاسخ افزایش یا کاهش می یابد. به طور کلی زمانی که تقاضا کم می شود قیمت ها هم کم می شود و بالعکس. در نتیجه این اتفاقات مهمولا کارخانه ها و تامین کنندگان دارای مانده مواد یا کمبود مواد می شوند.

تاثیر نوسانات بازار در فولاد
تاثیر نوسانات بازار در فولاد

چه چیزی باعث نوسانات بازار می شود؟

همانطورکه گفته شد، رویدادهای ژئوپلتیک بزرگتر بر نوسانات قیمت فولاد تاثیر می گذارد. خود یک رویداد لزوما تاثیر فوری نمی گذارد، اما پیامدهای رویداد مذکور بر تقاضا و نحوه استفاده از یک محصول تاثیر می گذارد. در نمونه فولاد، یک رویداد بزرگتر مانند جنگ می تواند تقاضا برای مصارف نظامی را افزایش دهد و به نوبه خود قیمت را بالا ببرد. به طور مشابه ، یک فروپاشی ناگهانی در زیرساخت می تواند میزان ساخت و ساز در حال انجام را محدود کند که باعث کاهش تقاضا و قیمت می شود.

اتفاقات چگونه بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد؟

هنگامیکه تقاضا برای خرید کاهش می یابد، معمولا نگرانی در میان کارخانه ها و تامین کنندگان افزایش می یابد که باعث کاهش سرعت تولید می شود. شرط مطمئن هم برای تامین کنندگان و هم برای کسانی که فولاد می خرند کاهش سفارش های مقدار زیاد است.

خرید از فولاد مارکت

در فولاد مارکت می توانید فولاد را با مناسبترین قیمت تهیه کنید. فولاد مارکت با بیش از ده سال سابقه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد. فولاد مارکت ارائه دهنده انواع استیل نظیر استیل 304، استیل 310، استیل 316 ، vcn  ها و … می باشد.

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *