گرد برنجی | خرید میلگرد برنجی – فولاد مارکت

خرید میلگرد برنجی

میلگرد برنجی جزو محصولات برنج است و به صورت معمول از آلیاژ مس و روی تشکیل شده است. فلز زرد نام بازاری این فلز است. خرید میلگرد برنجی در بازار رواج زیادی دارد که علت آن مقاومت دربرابر خوردگی و نقطه ذوب پایین است. صنعت برق، الکترونیک، گاز طبیعی و خودرو از جمله کاربردهای آن است.

میلگرد برنجی
میلگرد برنجی

قیمت میلگرد برنجی

با توجه به نوسانات بازار ارائه یک قیمت قطعی از میلگرد برنجی مقدور نیست. لذا پیش از نهایی کردن خرید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از قیمت لحظه ای بازار مطلع شوید.

در جدول زیر می توانید آخرین قیمت میلگرد برنجی را مشاهده کنید.

آخرین آپدیت 1402/04/03

قیمتمقدار(kg)سایز(mm)مشخصاتنامکد
1.899.100<5006-120شاخه 3 متریمیلگرد برنجی1221
1.836.000500-20006-120شاخه 3 متریمیلگرد برنجی1222
1.825.000>20006-120شاخه 3 متریمیلگرد برنجی1223

برنج چیست؟

برنج آلیاژی است که عمدتا از مس و روی ساخته شده است. نسبت مس و روی برای تولید انواع مختلف برنج متفاوت است. برنج مدرن پایه 67 درصد مس و 33 درصد روی است. با این حال مقدار مس ممکن است از 55 تا 95 درصد وزنی و مقدار روی از 5 تا 45 درصد متغیر است. سرب معمولا با غلظت حدود 2 درصد به برنج اضافه می شود. افزودن سرب قابلیت ماشین کاری برنج را بهبود می بخشد. از برنج معمولا در ساخت آلات موسیقی ، محفظه قشنگ سلاح گرم ، رادیاتو ، تزئینات معماری و اقلام تزئینی می توان استفاده کرد.

خواص برنج

  • برنج غالبا ظاهر طلایی روشن دارد. با این حال می تواند قرمز مایل به طلایی یا نقره ای – سفید هم باشد. درصد بیشتر مس رنگ گلگون ایجاد می کند در حالیکه روی بیشتر باعث می شود آلیاژ نقره ای به نظر برسد.
  • برنج چکش خواری بالاتری نسبت به برنز یا روی دارد.
  • برنج دارای خواص آکوستیک مطلوب مناسب برای استفاده در آلات موسیقی است.
  • این فلز اصطکاک کمی از خود نشان می دهد.
  • برنج فلز نرمی است که ممکن است در مواردیکه باید احتمال جرقه زدن پایین باشد استفاده می شود.
  • این آلیاژ نقطه ذوب نسبتا پایینی دارد.
  • رسانای خوبی در برابر گرماست
  • در برابر خوردگی ، به ویژه خوردگی گالوانیکی مقاومت می کند.
  • ریخته گری آن آسان است.
  • برنج فرومغناطیسی نیست. این امر جدا شدن از سایر فلزات برای بازیافت را آسانتر می کند.

ترکیب شیمیایی برنج

در جدول زیر می توانید ترکیب شیمیایی برنج را مشاهده کنید:

عنصر
درصد %
Cu
60 – 63
Fe
Max 0.35
Other
Max 0.5
Pb
2.5 – 3.7
Zn
35.5

خواص مکانیکی برنج

در جدول زیر می توانید خواص مکانیکی برنج را مشاهده کنید.

متریکخواص مکانیکی
338 – 469 MPaاستحکام کششی، نهایت
124-310 MPaاستحکام کششی، بازده
97 GPaکشیدگی
97 GPaضریب الاستیسیته
140 Gpaضریب بالک
0/31نسبت پوآسون
100%قابلیت ماشین کاری
37 Gpaمدول برشی

خواص حرارتی برنج

خواص حرارتی مواد به واکنش مواد به تغییرات دمای آنها و اعمال گرما اشاره دارد. هنگامیکه یک جامد انرژی را به صورت گرما جذب می کند دما آن افزایش می یابد و ابعاد آن افزایش پیدا می کند. اما مواد مختلف به اعمال گرما واکنش متفاوتی نشان می دهند.

ظرفیت گرمایی ، انبساط حرارتی و هدایت حرارتی خواصی هستند که اغلب در استفاده کاربردی از جامدات حیاتی هستند.

نقطه ذوب برنج

نقطه ذوب برنج کارتریج حدود 950 درجه سانتیگراد است. ذوب به طور کلی تغییر فاز یک ماده از جامد به مایع است. نقطه ذوب یک ماده دمایی است که در آن این تغییر فاز رخ می دهد. نقطه ذوب همچنین شرایطی را تعریف می کند که در آن جامد و مایع می توانند در تعادل باشند.

رسانایی حرارتی برنج

رسانایی حرارتی برنج کارتریج 120w/(m.K) است. ویژگی های انتقال حرارت یک ماده جامد با خاصیتی به نام هدایت حرارتی K (یا λ) اندازه گیری می شود. این معیار توانایی یک ماده برای انتقال گرما از طریق یک ماده توسط رسانش است. توجه داشته باشید که قانون فوریه برای همه مواد صرف نظر از حالت آنها (جامد ، مایع یا گاز) اعمال می شود. بنابراین برای مایعات و گازها هم تعریف شده است.

برنج و برنز

در جدول زیر می توانید مقایسه برنج و برنز را از لحاظ ترکیب شیمیایی ، رنگ ، ویژگی ها ، کاربردها و تاریخچه مشاهده کنید.

برنجبرنز
ترکیبآلیاژ مس و روی. معمولا حاوی سرب است. ممکن است شامل آهن ، منگنز ، آلومینیوم ، سیلیکون و یا عناصر دیگر باشد.آلیاژ مس. معمولا با قلع است. اما گاهی اوقات عناصر دیگر مانند منگنز ، فسفر ، سیلیکون و آلومینیوم دارد.
رنگزرد طلایی ، طلایی مایل به قرمز یا نقره ایمعمولا قهوه ای مایل به قرمز است و به روشنی برنج نیست.
ویژگی چکش خوار تر از مس یا روی است. به سختی فولاد نیست. در برابر خوردگی مقاوم است. قرار گرفتن در معرض آمونیاک ممکن است باعث ایجاد ترک استرسیرسانایی گرمایی و الکتریسیته بهتر از بسیاری از فولادها دارد. در برابر خوردگی مقاوم است. شکننده و سخت است و در برابر خستگی مقاومت می کند. معمولا نقطه ذوب بیشتری از برنج دارد.
کاربردهاآلات موسیقی ، لوله کشی ، دکوراسیون ، کاربردهای کم اصطکاک (شیرآلات و قفل سازی) ابزار و اتصالات مورد استفاده در مواد منفجرهمجسمه های برنزی، زنگ و سنج ، آینه ها و بازتابنده ها ، اتصالات کشتی ، قطعات زیر آب ، فنرها و اتصالات الکتریکی
تاریخچهقدمت برنج به حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح می رسد.برنز آلیاژ قدیمی تری است که قدمت آن به 3500 سال قبل از میلاد می رسد.

 

ویژگی های میلگرد برنجی

بسته به نوع آلیاژ این میلگرد می تواند نرم یا سخت باشد. به دلیل خاصیت مسی که دارد چکش خواری بالایی دارد. برنجی که مقدار مس کمی دارد به عنوان محصولات صنعتی در پیچ و مهره و پین کاربرد دارد.همچنین این میلگردها راندمان و کارایی بالایی دارند، قابل بازیافت هستند و کیفیت و عمر بالایی دارند.

معایب میلگرد برنجی

از مهم ترین معایب میلگرد برنجی خوردگی آن است. برنج هم مانند سایر مصالح ساختمانی دچار خوردگی می شود. هرچند با کمک روش های مختلف می توان عمر آن را افزایش داد. همچنین گچ و رنگ آتش هم می تواند باعث کمک به مقاومت آن شود.

کاربرد میلگرد برنجی

این میلگردها در طول های مستقیم استفاده می شوند. طول بیشترشان 3 تا 4 متر است و قابلیت تولید در اندازه ها و شکل های مختلف را دارند. آرمیچرهای آبی، دکوراسیون و رادیاتورهای خودرو و ماشین سازی از جمله کاربردهای میلگرد برنجی است. همچنین در ساخت لوستر کاربرد زیادی دارند.

 

خرید میلگرد برنجی

برای خرید میلگرد برنجی ، استعلام قیمت میلگرد برنجی و دریافت مشاوره فروش میلگرد برنجی می توانید به وبسایت فولاد مارکت مراجعه کنید. قبل از نهایی کردن خرید حتما از طریق کارشناسان ما از آخرین قیمت این میلگرد اطلاع حاصل کنید. فولاد مارکت با بیش از ده سال سابقه در زمینه فروش انواع فولاد آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

میلگرد برنجی چیست؟

میلگرد برنجی جزو محصولات برنج است و به صورت معمول از آلیاژ مس و روی تشکیل شده است. فلز زرد نام بازاری این فلز است. خرید میلگرد برنجی در بازار رواج زیادی دارد که علت آن مقاومت دربرابر خوردگی و نقطه ذوب پایین است. صنعت برق، الکترونیک، گاز طبیعی و خودرو از جمله کاربردهای آن است.

نحوه خرید میلگرد برنجی چگونه است؟

کافی است با کارشناسان ما در فولاد مارکت تماس بگیرید و پس از تهیه پیش فاکتور خرید خود را نهایی کنید.

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *