فولاد فنر پرکربن | خرید فولاد فنر پرکربن – فولاد مارکت

فولاد فنر یا مفتول های فولادی پرکربن دسته ای از فولادهای آلیاژی می باشد. در آلیاژ فولاد فنر از عناصر سیلیسیم، منگنز، کروم، وانادیوم و مولیبدن استفاده شده است . اگ عنصر کربن در فولاد فنر بیشتر باشد ، فولاد فنر پر کربن شناخته می شود ، اگر وانادیوم عنصر قالب باشد فولاد فنر وانادیوم دار و همچنین اگر مقدار عنصر کروم در فولاد زیاد باشد به فولاد فنر کروم دار معروف است. فولاد های فنر همانگونه که از اسمشان پیداست، دارای خاصیت ارتجاعی خوبی نسبت به دیگر فولاد ها می باشند. وجود عنصر سیلیسیم در فولاد فنر باعث خاصیت الاستیسیته خوب و همچنین وجود عنصر کروم در فولاد فنر، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد. فولاد های فنر به دلیل خاصیت الاستیسیته و ارتجاعی که از خود نشان می دهند، در بارگذاری های کنترل شده، تغییر شکل دائمی نداده و به حالت اولیه خود بازمی گردند. خرید فولاد فنر پرکربن به علت خاصیت الاستیسیته بالا رایج است.

فولاد فنر پر کربن موجود در انبار فولاد مارکت

در فولاد مارکت انواع فولاد فنر پرکربن در ابعاد استاندارد کارخانه یا مطابق با ابعاد و اندازه های مد نظر شما عرضه می شود. برای سفارش و خرید فولاد فنر بهلر شادآباد پرکربن و اطلاع از قیمت فولاد فنر پرکربن میتوانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید . همچنین فروش فولاد فنر نیز یکی دیگر از خدمات فولاد مارکت است. برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با ما تماس بگیرید.

تاریخ به روزرسانی :1402/09/15

قیمت فولاد پر کربن
قیمتواحدنام محصولکد
 ريال     700.000کیلوگرمفولاد فنر پرکربن2668

دسته بندی انواع فولاد فنری

1- فولاد فنر پر کربن

در فولاد فنر پرکربن وزن کربن به کار رفته ۰/۶ تا ۱/۴ درصد می باشد. این نوع از فولاد فنری در کاربردهایی که به تحمل بار و درجه حرارت بالا نیاز نمی باشد، مورد استفاده قرار می گیرند و  نسبت به سایر فولادهای فنر دارای قیمت ارزان تری می باشند. فولاد پرکربن از جمله سخت ترین و بادوام ترین نوع فولاد در بین فولادهای غیر آلیاژی محسوب می شود. این فولاد دارای مقاومت بالایی نسبت به سایش است ، به همین دلیل در تولید تیغه های برش مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل وجود کربن بالا، قابلیت جوش پذیری این فولاد بسیار کم است . فولاد پرکربن در ساخت انواع فنرها , تیغه ها و تیغه اره ها کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای فولاد فنر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 کمک فنر چرخ­های هواپیما، سیم های پیانو، شاه کلیدها و شمشیرها، انواع صنايع خودرويي ، کشاورزي و غيره.

عامل اصلی تعیین استحکام و سختی فولاد، میزان کربن موجود در فولادها می‌باشد، ولی این تنها عامل کیفیت فولاد نیست، بلکه افزایش عناصر دیگر مثل منگنز و همچنین کاهش عناصر مضر مثل فسفر و گوگرد و همچنین نوع فرآیند تولید فولاد، می‌تواند در کیفیت فولاد پرکربن مؤثر باشد.

این پدیده در فولادهای پرکربن نیز صادق است. یعنی در فرآیند ذوب با کاهش میزان فسفر و گوگرد و همچنین با افزایش عنصر منگنز که به همین منظور (یعنی کاهش اثرات گوگرد و فسفر) می‌باشد، می‌توان با یک میزان ثابت کربن، گریدهای مختلفی مثل A، B،C و D از فولاد پرکربن را تولید نمود. بدیهی است که گرید A در مفتول‌ های پرکربن مثل ST-1 است و گریدهای B، C و D مانند ST-2 و ST-3 و… دارای کیفیت بهتر می‌باشند.

2- فولاد فنر آلیاژی

این نوع از فولاد فنر در مواقعی که به مقاومت در برابر تنشها و بارگذاری های زیاد نیاز است، کاربرد دارند اما از لحاظ مقاومت به درجه حرارت، کاربرد چندانی ندارند.

3- فولاد فنر ضد زنگ

این نوع از فولاد فنر ضد زنگ در کاربردهایی که نیاز به مقاومت به خوردگی و  تحمل دمای بالاتر از ۲۸۰ درجه سانتیگراد است، مورد استفاده قرار می گیرند.

4-فولاد ابزار

 فولاد ابزارها دارای تنگستن، مولیبدن، کبالت و وانادیوم در مقادیر مختلف می باشد که این نوع فولاد در برابر حرارت و فشار مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

مشخصات فولاد فنر

حتما در هنگام خرید فولاد فنر به مشخصات فولاد فنر توجه کنید! هر فولاد فنری باید حاوی این 4 خواص باشد :

  • شکل پذیری خوب
  • قابلیت دسترسی
  • عاری از هرگونه نقص و عیب
  • هزینه پایین

در ادامه برای اطلاعات بیشتر و سهولت در خرید فولاد فنر ، به چند نمونه از فولادهای فنر پر مصرف اشاره می کنیم:

  • فولاد فنر (Spring Steel) – فولاد ۱.۷۱۷۶

فولاد فنر ۷۱۷۶ تنش پذیری عالی و شکل پذیری بسیار خوبی دارد. از دیگر مشخصات فولاد فنر ۷۱۷۶ می توان به خاصیت الاستیته خوب و مقاومت عالی  که در برابر خوردگی و سایش دارد اشاره کرد.

کاربرد فولاد فنر ۷۱۷۶

– ساخت فنر های لایه ای تخت

–  ساخت فنر های پیچشی و استوانه ای

–  استفاده در صنعت خودرو سازی

  • فولاد فنر (Spring Steel) – فولاد ۱٫۸۱۵۹

فولاد فنر 8159 نیز مانند فولاد فنر ۷۱۷۶ از تنش پذیری و شکل پذیری بسیار خوبی برخوردار است و در برابر خوردگی و سایش از مقاومت عالی دارد. یکی دیگر از مشخصات خوب فولاد فنر ۸۱۵۹ خاصیت الاستیته بالای این فولاد است که آن را به یکی از پر کاربردت ترین دسته فولاد فنر ها تبدیل کرده است. یکی از معایب فولاد ۱٫۸۱۵۹، قابلیت بسیار پایین جوشکاری به دلیل وجود بالای کربن و خطر ترک خوردگی است. اما در مقابل این فولاد از قابلیت سختی پذیری بالایی برخوردار است.

کاربرد فولاد فنر ۸۱۵۹ :

– ساخت فنر های تحت بارگذاری بالا در صنعت خودرو

– رینگ فنری

-فنرهای میله ای تحت پیچش

 

  • فولاد فنر (Spring Steel) – فولاد ۱.۱۲۴۸ یا فولاد فنر Ck۷۵

فولاد فنر Ck۷۵ از استحکام خیلی خوب و سختی پذیری متوسطی برخوردار است.  یکی دیگر از مشخصات فولاد فنر Ck۷۵  خاصیت الاستیته خوبی است که دارد و هم چنین به دلیل برخورداری از مقاومت عالی در برابر سایش و خوردگی ، کاربردهای بسیاری دارد.

کاربرد فولاد فنر Ck75

-تسمه های فولادی نورد شده سرد

-ساخت فنر های با اندازه دقیق و کیفیت سطحی خوب

  • فولاد فنر (Spring Steel) – فولاد فنر  ۱.۷۱۰۳

فولاد فنر ۱.۷۱۰۳ از دسته فولاد فنر آلیاژی است که با نام فولاد 67SiCr5 نیز در میان فولادها معروف می باشد. از مشخصات فولاد فنر ۱.۷۱۰۳ می توان به مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر سایش اشاره کرد.

کاربرد فولاد فنر ۱.۷۱۰۳

–  فنرهای چند لایه ای

–  ساخت میله های تحت پیچش

–   ساخت فنر های تخت

برای خرید فولاد فنر پرکربن می توانید به وبسایت فولاد مارکت مراجعه کنید.

 

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *