فولاد فنر وانادیوم دار | خرید فولاد فنر وانادیوم دار – فولاد مارکت

فولاد وانادیوم دار- فولاد مارکت

فولادهای فنر دسته ای از فولادهای آلیاژی می باشند که در آنها از عناصر سیلیسیم، منگنز، کروم، وانادیوم و مولیبدن استفاده شده است. فولاد های فنر همانگونه که از اسمشان پیداست، دارای خاصیت ارتجاعی خوبی نسبت به دیگر فولاد ها می باشند. خاصیت ارتجاعی باعث شده خرید فولاد فنر وانادیوم دار رواج زیادی داشته باشد.

 

با افزودن وانادیم به فولادهای ابزار و آلیاژی سختی پذیری آنها افزایش یافته و کاربیدهای کمپلکس در ریزساختار تشکیل می شود.اعتقاد بر این بود که وجود ذرات کاربیدی برای افزایش سختی است در حالیکه مقاومت به نرم شدن در حین برگشت را بالا می برد.درصد وانادیم در این فولادها 0.10-0.15 % بوده که در فولادهای تند بر در ابزار برش تا 1 درصد نیز می رسد.وزن اتمی وانادیم 51 و نقـــــطه ذوب 1900 C دارد. ساختار کریستالی وانادیم bcc بوده و در ریزساختار فریت زاست و دمای کوری را افزایش می دهد.و منطقه پایداری آستنیت را می کاهد

 

مقاومت سایشی فولادهای ابزار با افزودن وانادیم و تشکیل کاربیدهای وانادیم پایدار افزایش می یابد. در گروه فولادهای ابزار کم آلیاژ ، دو نوع فـولادهای کروم-وانادیـــم وجود دارند: یکی دارای ترکیب 0.1-0.2 %V,0.6-1.2 %Cr,0.1-0.35 % Mn,0.5-1.4 %C بوده و دیگری دارای منگنز بالایـی تا 0.4-0.60 % می باشد.فولاد با منگنز کم در آب کوئنچ می شود ولی فولاد دیگر با درصد منگنز بالاتر در روغن کوئنچ می شود.

برخی از انواع معینی از فولادهای پرکربن کم تنگستن دارای وانادیم می باشند.این نــــوع فولادهای تنگستن دار حاوی 0.10-0.25 %V,1.75-2.5 % W,0.15-0.35 %Mn,1.15-1.25 % C بوده و در ابزار های برش و قالبهای شکل دهی سرد و ابزار تمام کاری برای آلیاژ های غیرآهنی کاربرد فراوانی دارند.

برخی از فولادهای پرکربن پر کروم (فولادهای Wartle) مقداری وانادیم نیز دارند که مقاومت سایشی آنها را افزوده و دمای درشت شدن دانه ها را تا 1030 C بالا می برد.

 

در فولاد مارکت انواع فولاد فنر وانادیوم دار در ابعاد استاندارد کارخانه یا مطابق با ابعاد و اندازه های مد نظر شما عرضه می شود. برای سفارش و خرید فولاد فنر وانادیوم دار و اطلاع از قیمت فولاد فنر وانادیوم دار میتوانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید. همچنین برای فروش فولاد فنر و دریافت مشاوره رایگان میتوانید با ما تماس بگیرید.

تاریخ به روز رسانی: 1402/09/15

قیمت فولاد فنر وانادیوم دار
قیمتواحدنام محصولکد
تماس بگیریدکیلوگرمفولاد فنر وانادیوم دار9827

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *