فولاد ابزار سرد کار | خرید فولاد ابزار سردکار – فولاد مارکت

خرید فولاد سردکار

فولاد ابزاری سردکار- فولاد مارکت

فولاد سرد کار چیست ؟

فولاد ابزار نوعی آلیاژ فولاد کربن است که برای ساخت ابزارهایی همچون ابزارهای دستی و ماشینی کاملا مناسب است. سختی، مقاومت به سایش و قابلیت بازگشت شکل در دمای بالا، از ویژگی های بارز این نوع فولاد هستند. فولاد ابزار معمولا در شرایطی با گرمای بالا که سختی زیادی مورد نیاز است استفاده می شود و به دو صورت عمده فولاد ابزار سرد کار و فولاد ابزار گرمکار تولید و عرضه می شود. در واقع تفاوت فولاد گرم کار و سردکار در مقاومت و سختی آنها در برابر حرارت بالا است. خرید فولاد ابزار سردکار به دلیل کاربردهای خاص خود رواج دارد.

چندین گرید فولاد ابزار وجود دارد که از نظر خواص شیمیایی اضافه شده مانند «وانادیم» مقاومت بیشتری نسبت به خوردگی دارند. در مقادیر مشخصی، برای محدود کردن امکان ترک خوردگی در هنگام خنک شدن آب مقدار منگنز موجود در فولاد محدود می شود. سایر گرید ها به جای آب، روش های دیگری را برای خنک کردن فولاد انجام می دهند، نظیر استفاده از روغن.

شرکت spk از مهم ترین تولید کننده های فولاد سردکار است.

پرمصرف ترین فولادهای سردکار

برخی از پر مصرف ترین فولادهای سردکار عبارتند از : انواع فولاد های SPK  و SPKR یا فولاد 2436 ، فولاد 2842 ، فولاد 2767 ، فولاد سردکار 2379  ، فولاد سردکار 2542 که با نام K455 نیز شناخته شده است و قابلیت ماشینکاری ، چقرمگی و سختی پذیری بسیار خوبی دارد و همچنین فولاد 2510 که با نام فولاد آموتیت هم شناخته شده است.

قیمت فولاد گرمکار

مشاور خرید و فروش فولاد مارکت

فولاد ابزارها با توجه به گریدهای متفاوتی که دارند قیمت های مختلفی هم دارند که برای خرید هرکدام از فولاد ابزارها باید قیمت منحصر به فرد آن گروه را بررسی کنید. فولاد مارکت تمام گریدهای فولاد ابزار سردکار را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت عرضه می کند. بنابراین برای خرید فولاد ابزار سردکار 2542 ، خرید فولاد 2510 و اطلاع از قیمت آنها و نیز برای خرید سایر فولاد ابزارها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید! بخاطر راحتی بیشتر شما برای خرید فولاد ابزار سردکار، در ادامه انواع گریدهای مختلف فولاد ابزارها را بیان کرده ایم:

 

انواع فولاد سردکار ها

طبق طبقه بندی انجمن آهن و فولاد آمریکا (AISI) و انجمن مهندسان خودرو (SAE)، فولادهای ابزار بر مبنای روش آب دهی (کوئنچ)، روش کاربرد، ویژگی های خاص و ترکیب شیمیایی آن ها، به گروه های زیر تقسیم می شوند:

 

انواع گریدهای مختلف فولاد ابزار فولاد ابزار سرد کار عبارتند از:

  • کربنی سخت شونده در آب گروه  (w)
  • آلیاژ متوسط هوا سخت گروه (A)
  • پرکرم و پرکربن گروه  (D)
  • سخت شونده در روغن گروه (O)
  • مقاوم در برابر ضربه و شوک گروه (S)
  • فولادهای ابزار گرم کار، حاوی کرم گروه (H)

 

انتخاب گرید فولاد ابزار به تعداد فاکتورهایی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • آیا برش تیز مورد نیاز است؟
  • ابزار باید در برابر بار و فشارهای وارده مقاوم باشد (میله، چکش، کلنگ و غیره)
  • آیا مقاومت در برابر سایش معیار مهمی محسوب می شود؟
  • چه نوع مقاومت گرمایی مورد نیاز است؟

 

فولاد ابزار سردکار-فولاد مارکت انواع گروه های فولاد ابزار

فولادهای کربنی سخت کاری شده در آب  گروه  (w)

این اساسا یک فولاد پرکربن است. با وجود اینکه به طور کلی قیمت  کمتری دارد، اما  نمی توان آن را در جایی که درجه حرارت بالایی وجود دارد، مورد استفاده قرار داد. اگرچه ممکن است این استیل از سختی زیادی برخوردار باشد، اما در مقايسه با فولاد ابزارهای ديگر شکننده تر است. همه فولاد ابزارهای گروه(w) برای اینکه مقاومت آنها در برابر ترک خوردگی افزایش یابد، باید با آب سرد شوند.

موارد شایع استفاده از فولاد ابزارهای گروه (w) عبارتند از: ابزار کله زنی سردکار، ابزار برشی و چاقو، ابزار برجسته کاری، کاردو چنگال

 

فولادهای سردکار هوا سختی گروه (A)

این گروه از فولاد بسیار متنوع است،  فولاد ابزارهای همه منظوره ای که توسط ضریب اعوجاج کم در طی عملیات حرارتی مشخص شده اند، به علت افزایش محتوای کروم است. این فولاد ابزار از قابلیت ماشینکاری و همچنین مقاومت سایش و سختی خوبی برخوردار است.

موارد شایع استفاده از فولاد ابزاری سردکار گروه ( A) عبارتند از:ساخت میله، ساخت میله سربی، ابزار کله زنی، دریچه بندی، قالب های سکه زنی، ابزار برجسته کاری، قالب های سرد کار، لمینیت، لبه بری سرد، چاقو، ابزار برشی سرد، ابزار برشی چوب کار، ابزارهای تراشکاری

 

فولادهای سردکار پرکرم و پرکربن  گروه  (D)

مشخصه ی فولادهای سردکار تیپ D که آن ها را از سایر تیپ های فولاد ابزار سردکار متمایز می کند. مقدار بالای کروم (به طور میانگین 12 درصد) به همراه کربن زیاد (به طور میانگین 1.5 یا 2.25 درصد) در ترکیب شیمیایی آن ها است. همچنین ممکن است علاوه بر کروم، عناصر آلیاژی دیگری از قبیل مولیبدن، وانادیم، کبالت و تنگستن نیز به برخی از این فولادها اضافه شود. در نتیجه به دلیل مقدار بالای کربن و عناصر آلیاژی، فولادهای سردکار پر کربن – پر کروم تا عمق سخت می شوند، به طوری که سختی سطح و مغز آن ها پس از کوئنچ یک نمونه گرد با قطر 25 میلی متر حدود 68-61 راکول سی در تیپ های مختلف است.

مقاومت به سایش

درصد بالای کربن و عناصر آلیاژی در ترکیب این فولادها همچنین باعث تشکیل کسر حجمی بزرگی از کاربیدهای آلیاژی با سختی بالا می شود که باعث مقاومت به سایش عالی آن ها در کاربردهای کار سرد می شود. از دیگر مشخصه های این فولاد سردکار ، تغییرات ابعادی پایین در اثر سخت کاری، قابلیت ماشین کاری ضعیف و حساسیت زیاد به دکربوره شدن است. همچنین از دیگر مزیت های فولادهای ابزار نوع D، میتوان به مقاومت عالی به اکسید شدن در دماهای بالا اشاره کرد و درصد بالای کروم آن ها، مقاومت قابل ملاحظه ای در برابر زنگ زدگی پس از سخت کاری و پولیش ایجاد می کند. به طور کلی، این فولاد برای ترکیب مقاومت سایشی و ویژگی های هوادهی فرموله شده است.

کاربردهای متداول فولاد ابزار گروه (D) عبارتند از:ابزارهای پرداخت و جلا دادن، ابزار برش، دستگاه برش زنی کاغذ، قالب های سکه زنی، قالب های سردکار، ابزار برجسته کاری، حدیده کاری سرد، لمینیت، شکل دهی سرد،قالب ریزی سرد، ساخت پیچ، لبه بری سرد، ساخت سیم و مفتول، کاتر، دستگاه های رولی، چاقو برش سرد، ابزارهای نورلینگ و ابزار برشی چوب کار.

قیمت فولاد ابزار سرد کار-فولاد مارکت

فولادهای سختکاری شده در روغن  گروه (O)

این یک فولاد ابزاری سردکار سختکاری شده در روغن همه منظوره است. این فولاد ابزار برای طیف گسترده  ای از کارها از مقاومت به سایش و سختی خوبی برخوردار است.

کاربردهای متداول فولاد سردکار گروه (O) عبارتند از: ساخت میله، بوش، حدیده، دستگاه برش زنی، قالب ریزی سرد، لبه بری سرد، دریل بوش، ابزارهای نورلینگ

 

فولادهای مقاوم در برابر ضربه  گروه (S)

این فولاد ابزار سردکار برای تحمل ضربه در دمای بالا یا پایین طراحی شده است. مقدار کربن کم برای دستیابی به سختی مورد نیاز کافی است. این گروه از فولادها سختی (چقرمگی) زیادی دارند، اما مقاومت سایشی آنها پایین است.

کاربردهای متداول فولادهای سردکار گروه  (S)  عبارتند از: ابزارهای دستگاه پخارپز، ابزارهای قلم زنی، مته حفاری سردکار، مته حفاری گرم کار،قطعات کلاچ، گریپور سرد، گریپور گرم، قالب ریزی سرد، قالب ریزی گرم، لبه بری گرم، برش زنیسرد، برش زنی گرم

 

فولادهای ابزار گرم کار، گروه (H)خرید فولاد ابزار سرد کار-فولاد مارکت

این گروه از فولاد های سردکار برای برش مواد در دمای بالا استفاده می شود. گروه H قدرت و سختی را برای مواجهه طولانی مدت با دمای بالا اضافه کرده است. کربن آنها کم و آلیاژهای اضافی آنها در حد متوسط ​​است.

کاربردهای متداول فولاد ابزاری سردکار گروه (H)عبارتند از: ریخته گری، اکستروژن داغ برای آلومینیوم و منیزیم،آهنگری داغ، گریپیر داغ، قالب ریزی داغ، و ابزار برشی داغ

 

به طور کلی، فولاد ابزار ها معمولا برای ساخت ابزار ها مورد استفاده قرار میگیرند. زیرا دارای سختی، مقاومت در برابر سایش و از قابلیت تحمل فشار زیادی برخوردار هستند. یکی از معروف ترین فولاد های سرد کار ، فولاد سردکار شمال است .  در فولاد مارکتاین امکان برای مشتریان وجود دارد که محصولات شرکت فولاد سردکار شمال را در ابعاد، اشکال و کیفیت های مختلف با مناسب ترین قیمت به صورت حضوری و آنلاین تهیه کنید!

 

مشاور خرید و فروش فولاد مارکت

خرید فولاد سردکار

شایان ذکر است که بدلیل نوسانات شدید بازار ارز، قیمت ها دائما در حال تغییر هستند. لذا برای دریافت به روز قیمت فولاد ابزار سردکار 2510 و قیمت فولاد 2542 ، خرید فولاد ابزار سردکار یا هرگونه سوال درباره نحوه فروش فولاد سردکار شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.فولاد مارکت با سالها تجربه در زمینه فروش انواع قطعات فولادی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *