آیا استیل خاصیت آهنربایی دارد؟ – فولاد مارکت

آیا استیل خاصیت آهنربایی دارد؟ بسیاری از ما وقتی درمورد استیل فکر می کنیم، به موارد مختلفی مانند لوازم آشپزخانه ، ابزار پزشکی ، اجزای فن آوری های انرژی تجدید پذیر و ساخت و ساز ساختمان فکر می کنیم. استیل ها همه جا هستند. درحالیکه استیل ها به دلیل مقاومت در برابر خوردگی ، استحکام و زیبایی شناختی شناخته می شوند، یکی از ویژگی هایی که اغلب مورد سوال قرار می گیرد خاصیت مغناطیسی آن است. در ویکی پدیا از استیل ها بیشتر بخوانید.

چرا استیل مغناطیسی نیست؟

در پاسخ به این سوال که آیا استیل مغناطیسی است باید گفت که برخی از استیل ها مغناطیسی هستند و برخی دیگر نیستند. استیل معمولا به عنوان یک نوع ماده واحد در نظرگرفته می شود، اما در متالورژی گروهی از فلزات با کیفیت ها و ترکیبات شیمیایی متفاوت را تشکیل می دهد. درواقع می توان فولاد ضد زنگ را نوعی اصطلاح عمومی براساس ترکیب شیمیایی فولاد در نظر بگیریم.

 

آیا استیل خاصیت آهنربایی دارد؟
آیا استیل خاصیت آهنربایی دارد؟

 

چگونه یک فولاد به عنوان استیل ضد زنگ طبقه بندی می شود؟

آلیاژهای فولادی با حداقل 10.5 درصد کروم در دسته ضد زنگ قرار می گیرند. محتوای کروم ویژگی خاصی را به فولاد نسبت می دهد. از جمله مقاومت در برابر خوردگی استثنایی که باعث ضد زنگ شدن آن می شود. همچنین به فولاد اجازه می دهد که پس از خراشیده شدن خود را ترمیم کند(برخلاف فولادهای آبکاری شده که اغلب خراشیده می شوند و این باعث خوردگی نهایی می شود).

چگونه ماده ای مغناطیسی می شود؟

در مورد فولاد، مغناطیسی بودن یا نبودن آن به ریز ساختار فولاد بستگی دارد. فولادهای ضد زنگ پایه دارای ساختاری هستند که به آن فریتی می گویند و آنها را قادر می سازد مغناطیسی باشند. افزودن کروم منجر به ایجاد ساختاری فریتی می شود. علاوه بر آن افزودن کربن فولاد را سخت می کند و آن را به عنوان یک فولاد مارتنزیتی واجد شرایط می کند. چاقوهای فولادی ضد زنگ معمولا مارتنزیتی هستند.

فولاد مارتنزیتی با رایج ترین فولادهای ضد زنگ متفاوت است که به آنها آستنیتی می گویند. در فولادهای آستنیتی درصد کمتری از کروم وجود دارد و نیکل هم وجود دارد. از نظر مغناطیسی افزودن نیکل فولاد را غیرمغناطیسی می کند.

آیا استیل خاصیت آهنربایی دارد؟

همانطور که گفته شد این یک پاسخ همه یا هیچ نیست. برخی از فولادهای ضد زنگ مغناطیسی هستند و برخی دیگر نیستند. عامل تعیین کننده مغناطیسی به ریزساختار فولاد مربوط می شود. فولادهای ضد زنگ مارتنزیتی مغناطیسی هستند. فولادهای ضد زنگ آستنیتی حاوی نیکل و غیرمغناطیسی هستند. شایان ذکر است که در طول پردازش، نفوذپذیری فولادهای آستنیتی می تواند تغییر کند.

به عنوان مثال سردکاری و جوشکاری باعث افزایش میزان مارتنزیت و فریت در فولاد می شوند .

خرید از فولاد مارکت

برای خرید انواع استیل می توانید به وبسایت فولاد مارکت مراجعه کنید فولاد مارکت با بیش از ده سال سابقه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *