شرکت فولاد مبارکه اصفهان – فولاد مارکت

مجتمع فولاد مبارکه اصفهانفولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه اصفهان از شرکت‌های پیشرو ایرانی است. این شرکت در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت‌ می‌نماید. این شرکت با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، به عنوان سازمانی جهان تراز حدود پنجاه درصد از مصرف فولاد کشور را جهت استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل تولید می‌نماید. شرکت فولاد مبارکه دارای هفت مجتمع صنعتی در اقصی نقاط کشور است.  بیش از بیست هزار نفر در بخش‌های مختلف این شرکت به کار اشتغال دارند.

آدرس شرکت فولاد مبارکه اصفهان كه اكنون يكي از بزرگترين واحدهاي صنعتي جمهوري اسلامي ايران است در زميني به مساحت 35  كيلومتر مربع در نزديکي شهر مباركه و در 75 كيلومتري جنوب غربي شهر اصفهان واقع شده است و دارای ظرفیت تولید سالانه ۱۰/۳ میلیون تن (پایان سال ۹۷) که شامل انواع محصولات فولادی تخت، فولاد گرم و سرد نوردیده، قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی از ضخامت ۰٫۱۸ تا ۱۶ میلی‌متر می‌باشد، است.

 

موسس شركت فولاد مباركه کیست؟

موسس شركت فولاد مباركه اصفهان، جناب آقای محمد حسن عرفانيان است. وی که متولد 20 شهريور 1325 در مشهد است، در سال ۱۳۴۴ پس از اخذ مدرک دیپلم ، برای ادامه تحصیل به تهران آمد . محمد حسن عرفانيان در سال ۱۳۵۰، پس از دریافت مدرک لیسانس به ذوب آهن رفت و دوره سربازی را از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲، در این شرکت گذراند و بعد از آن به مدت دو سال در آنجا مشغول به کار شد و به عنوان مدیر شیفت نیرو حرارت انتخاب شد. او فعالیت خود را در شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تاریخ 1360/09/16 الی   1373/05/25 ادامه داد، و بعد از او به ترتیب آقایان احمد علي هراتي نيک، محمود اسلاميان، محمد رجايي، محمد مسعود سميعي نژاد، بهرام سبحانی و در حال حاضر حمیدرضا عظیمیان مدیریت شرکت را به عهده گرفتند.

در حال حاضر آقایان؛ علی احمدیان ، حمیدرضا عظیمیان، محمود اکبری، بهمن عیار رضایی و سید ضیاء ایمانی عضو هیئت مدیره شرکت هستند.

اقدامات زیست محیطی فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه همیشه در تلاش بوده تا تاثیرات زیست محیطی ناشی از فعالیت ها و محصولات خود را با روش هایی نوین از جمله تصفيه و بازيافت پسابها  و احداث و نصب و توسعه تجهيزات كنترل آلودگي هوا به حداقل برساند. در زیر به اختصار به بیان این دو می پردازیم.

تصفيه و بازيافت پسابها

به منظور صرفه جوئي در مصرف منابع و جلوگيري از آلودگي محيط زيست، اين مجتمع عظيم صنعتي تمامي پسابهاي توليدي خود را تصفيه و مورد استفاده مجدد قرار ميدهد.

  • تصفيه خانه پساب خطوط نورد سرد به ظرفيت7000مترمكعب درروز
  • پساب صنعتي به ظرفيت 1300 متر مكعب در ساعت
  • تصفيه خانه پساب بهداشتي به ظرفيت 70 متر مكعب در ساعت
  • پساب شيميائي با ظرفيت 10 مترمکعب در روز
  • تصفيه خانه تکميلي تصفيه پساب 1000 مترمکعب در ساعت

شايان ذكر است که با اجراي طرح ويژه اي، امكان استفاده مجدد از پسابهاي موجود در خط توليد در زمان كم آبي فراهم گرديده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان-فولاد مارکت احداث و نصب و توسعه تجهيزات كنترل آلودگي هوا

فولاد مباركه به منظور جلوگيري از ورود آلاينده ها به محيط زيست از همان دوران ساخت تاكنون اقدام به نصب و استقرار بيش از 200 نوع از تجهيزات كنترل آلودگي هوا شامل سيكلونها،مولتي سيكلونها،بگ هوس ها،اسكرابر ها و… نموده است و همواره سعي دارد ظرفيت و تعداد اين تجهيزات را متناسب با افزايش ظرفيت و طرحهاي توسعه در نواحي مختلف افزايش دهد.

اولين كوره قوس الكتريكي

اولين كوره قوس الكتريكي واحد فولادسازي اين مجتمع در مهر ماه سال 1370  راه اندازي شد. در 23  ديماه سال  1371  خطوط توليد اين كارخانه بزرگ توسط رئيس جمهور وقت افتتاح گرديد،  با ورود محصولات فولادي اين شركت به بازار و افزايش تدريجي توليد تا سقف ظرفيت اسمي 2/4  ميليون تن بخش عمده اي از نياز كشور به اين كالاي استراتژيك بر طرف گرديد.

مواد اولیه و صادرات شرکت فولاد مبارکه

گروه شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر مواد اولیه بیش از ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت و گاز وپتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی و… را تأمین می‌نماید. شرکت هر ساله بخشی از محصولات خود را در راستای ارتقای کیفیت، برآورده نمودن نیازهای ارزی و حضور مستمر در بازارهای جهانی و توسعه آن صادر می‌کند و با توجه به اعتبار کسب شده در بازار جهانی هم‌اکنون پتانسیل و اعتبار لازم جهت صادرات به بیش از ۳۸ کشور دنیا را دارد.

محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه استان اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور، محصولات متنوعی را با کیفیت بالا برای مصرف صنایع مختلف کشور، تولید می نماید، که از جمله آنها می توان به ورق آجدار، قلع اندود، گالوانیزه ،سیاه و رنگی اشاره کرد ، به همین دلیل مشتریان فولاد مبارکه روزانه در حال افزایش هستند.

ورق آجدار

ورق آجدار با نام هاي Plate Floor ،Plate Embossed و Plate Chequered در دنيا عرضه مي شود كه عمدتا” ازنوع ورقهاي گرم ساختماني با سطح برجسته بوده وقابليت مقاومت دربرابرلغزش و جوش پذيري بالايي دارد. عمده مصرف ورق گرم آجدار در صنايع فراساحل، كف كشتي ها، راه پله هاي صنعتي، واگن سازي و خودروسازي مي باشد. عمده تركيب توليد به لحاظ ابعادي در ضخامتهاي 2 تا 6 ميليمتر و عرض هاي 1000 تا 1500 ميليمتر بوده و تلرانسهاي ضخامت، طول، وزن و تختي براساس استاندارد DIN10051  ميباشد.  ورق آجدارداراي طرحهاي متنوعي ميباشد كه شركت فولاد مباركه طرح بادامي لبه پهن را در سبد توليد خود قرارداده است.

ورق قلع اندود

این ورق به علت خاصیت مهم حفظ و نگهداری مواد غذایی و سایر محصولات، دارای کاربرد های زیادی است.  باتوجه به شرایط فرم پذیری عالی و عدم شکنندگی آن در حمل و نقل و غالبا در صنایع بسته بندی مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و رنگها کاربرد دارد. وزن استاندارد این ورق 1-2 تن است. ضخامت آن 0.4 تا 0.18 و عرض آن بین 600 تا 1000 به طول 457 تا 1206 میلی متر است.

شرکت فولاد مبارکه هم اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه است که در صنایع مختلف از جمله صنایع ماشین سازی، خودرو سازی، لوازم خانگی و ساختمانی و صنایع فلزی کاربرد فراوانی دارد.

ورق سیاه

ورق سیاه نوع خاصی از ورق های آهنی از نوع گرم می باشد. این ورق به روش نورد گرم تولید می شود. ورق های سیاه همان ورق های گالوانیزه گرم می باشند که از دو نوع فولاد کم کربن با نام های فولاد A36 و A1011 تولید می شود. از آن جهت که این ورق ها در دمای بالا تولید می شوند به آنها ورق گرم گفته می شود. ورق های سیاه در ضخامت های 2 تا 15 میلی متر و به دو صورت رول و شیت عرضه می شود. یکی از پرمصرف ترین ورق های سیاه، ورق st52 است، که بدلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی عناصر سیلیسیم و منگنز نسبت به ورق های ST37 و ST44 از خواص مقاومت در برابر پیچش و خمش ، خاصیت ارتجاعی و تحمل وزن بیشتری برخوردار است.

تولید ورق رنگی به عنوان یکی از روش های موثر و اقتصادی است. این عمل عمر کاری ورق گالوانیزه را حداقل 1.5 برابر بهبود می بخشد.

سایر تولیدات شرکت فولاد مبارکه

همچنین برخی دیگر از تولیدات عام این شرکت عبارتند از: تولید محصولات گرم نوردیده و اسیدشویی شده ؛( که در لوله‌های انتقال سیالات، لوله و پروفیل ساختمانی، مخازن و ظروف تحت فشار اسکلت فلزی سنگین، وسایل و ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات حمل و نقل سنگین و سبک، و صنایع فلزی کاربرد دارد) ؛ تولید محصولات سرد نوردیده یا همان ورق روغنی ( که در خودروسازی، لوازم بهداشتی خانگی، مخازن و کانتینرهای حمل مایعات صنایع الکتریکی مورد مصرف قرار میگیرد) ؛ تولید محصولات روکش دار ( که در صنایع بسته‌ بندی (قوطی سازی)، صنایع فلزی سبک، لوازم بهداشتی و خانگی، صنایع الکتریکی، ساخت کانتینر کاربرد دارد).

خطوط توليد شرکت فولاد مبارکه استان اصفهان عبارتند از :

  • آهک پزي
  • گندله سازي
  • احياء مستقيم
  • فولاد سازي
  • ريخته گري مداوم
  • پرداخت و خنک سازي شمش
  • نورد گرم
  • تکميل نورد گرم
  • اسيد شوئي
  • نورد سرد
  • واحد توليد ورق قلع اندود
  • توليد ورق گالوانيزه
  • واحد توليد ورق رنگي

برای تهیه محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان از جمله ؛ ورق آجدار، ورق قلع اندود، ورق گالوانیزه ، ورق رنگی، محصولات گرم نوردیده و اسیدشویی شده و محصولات سرد نوردیده و … می توانید به صورت آنلاین از طریق سایت فولاد مارکت و یا به صورت حضوری خرید کنید.

متاسفانه بدلیل نوسانات شدید بازار ارز، نمیتوان قیمت دقیقی ارائه داد. لذا برای دریافت به روز قیمت محصولات فولاد مباركه اصفهان و خرید محصولات فولاد مباركه اصفهان ،با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *