گروه صنعتی پرشین فولاد – فولاد مارکت

گروه صنعتی پرشین فولاد

این گروه از بزرگترین تولید کننده های فولاد است. گروه صنعتی پرشین فولاد در سال 1365 در زمینی به مساحت 50 هکتار در 20 کیلومتری تاکستان قزوین تاسیس گردید . فعالیت اصلی و حرفه ای این مجموعه در سال 1385 و در زمینه تولید انواع میلگرد ساختمانی با ظرفیت 500.000 تن در سال راه اندازی شد. مدیریت این مجموعه بزرگ به عهده اقای آیدین فتحی میباشد. دفتر مرکزی آنها نیز در خیابان میرداماد تهران واقع شده است.

از طرح های توسعه طلبانه این گروه صنعتی موارد زیر است.

  1. راه اندازی خط تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 800 هزار تن
  2. تیر آهن به ظرفیت 400 هزار تن
  3. ورق سر گالوانیزه به ظرفیت 200 هزار تن
  4. واحد ذوب و ریخته گری به ظرفیت 800 هزار تن در سال

فعالیت گروه صنعتی پرشین فولاد به قدری وسیع و بی نظیر بود که توانسته است برای 2500 نفر بطور مستقیم و برای 20 هزار نفر بطور غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد نماید. این گروه به عنوان تولید کننده برتر کشور معرفی شود. علاوه بر اینها ، در زمینه تولید و ساخت میلگرد نیز علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور ، قادر بوده است تا میلگرد ساختمانی پرشین فولاد را به کشورهای حوزه خلیج فارس ، افزیقای شمالی و جنوبی و همینطور به اروپا نیز صادر کند.

همچنین گروه صنعتی پرشین فولاد دارای چهار شرکت تابعه به اسامی شرکت فاران فولاد تهران، شرکت لوله و پروفیل ساز آذربایجان، شرکت آیدین فولاد تبریز و شرکت پترو ارس خاورمیانه است. و در نهایت اینکه شرکت فولاد آریان یکی از اصلی ترین قطب های تولید کننده میلگرد در کشور میباشد. بخش وسیعی از میلگرد موردنیاز کشور را به خصوص در بخش های زیربنایی و پروژه های وسیع کشوری تامین میکند.

مواد اولیه

مواد اولیه این واحد صنعتی شامل قراضه ، آهن اسفنجی و بیلت میباشد. در شرایط اکنون در کارخانه های فعلی نورد میلگرد از بیلت های روش تولید قوس الکتریکی و ریخته گری مداوم استفاده میشود.

از جمله پروژه های در دست انجام کارخانه پرشین فولاد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ذوب و ریخته گری
  • تیرآهن سنگین
  • ورق سرد گالوانیزه
  • آهن اسفنجی

محصولات گروه صنعتی پرشین فولاد

همانطور که تا کنون اشاره شد اصلی ترین زمینه فعالیت این گروه ساختمانی در حوزه تولید و صادرات میلگرد های ساختمانی ساده و آجدار میباشد. میلگردهای تولیدی این گروه صنعتی مطابق با استاندارد BS تهیه و به بازار مصرفی ارائه می گردند.

  • میلگرد A1

این میلگرد با تنش جاری ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و  تنش گسیختگی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۲۵ درصد ، بعنوان میلگرد نرم شناخته شده و معمولا صاف و بدون آج می باشد. این میلگرد برای آهنگری و تغییر شکل و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن مناسب است و بطور کلی بعنوان یک میلگرد داکتیل شناخته میشود.

  • میلگرد A2

این نوع میلگرد با تنش جاری ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۱۹ درصد بعنوان میلگرد نیمه خشک (ترد) و نیمه نرم شناخته شده که بصورت آجدار و عمدتا آج فنری شکل میباشد. میلگرد A2 برای عملیات ساختمانی و خصوصا خاموت زنی مناسب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن در صورت اجبار میسر هست که البته توصیه میشود تا حد امکان از انجام جوشکاری بر روی میلگردA2 پرهیز شود.

  • میلگرد A3

این میلگرد با تنش جاری ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۱۴ درصد بعنوان میلگرد خشک (ترد) مناسب مصارف ساختمانی و کارهای صنعتی میباشد که بصورت آجدار و عمدتا آج جناقی میباشد و اکیدا برای آهنگری و تغییر شکلهای فراوان با زوایای تند مناسب نیست و همچنین به هیچ وجه عملیات جوشکاری بر روی آن مجاز نمیباشد.

  • میلگرد A4 (خیلی سخت)

میلگرد آج ۵۰۰ با تنش جاری ۵۰۰۰ کیلوگرم برسانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۷۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع میباشد.

شرکت فولاد مارکت مفتخر است تا نماینده فروش تمامی محصولات فولادی مجتمع پرشین فولاد از جمله میلگرد ساده و میلگرد آجدار باشد. جهت خرید و فروش مقاطع آهنی ، اطلاع از به روز ترین قیمت میلگرد پرشین فولاد و همینطور کسب مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان تخصصی فروش ما در ارتباط باشید.

Contents