فولاد نورد سرد | خرید فولاد نورد سرد – فولاد مارکت

 فولاد نورد سرد در واقع همان فولاد نورد گرم است که پردازش بیشتری روی آن انجام شده است. برای تولید فولاد نورد سرد، فولاد نورد گرمی که سرد شده است را جهت دستیابی به ابعاد دقیق تر و بهبود کیفیت سطح، چند مرحله بیشتر در دمای اتاق نورد می‌کنند. خرید فولاد نورد سرد در بازار کاربردهای خاص خود را دارد.

فولاد نورد سرد-فولاد مارکت

اصطلاح “نورد” اغلب برای توصیف مجموعه‌ای از فرآیندها شامل چرخاندن، سمباده‌کاری و پولیش‌کاری استفاده می شود. که هر کدام از آنها فولاد نورد گرم اولیه را به محصول اصلاح شده‌ تری تبدیل می کند.
اما از نظر فنی،اصطلاح “نورد سرد” مختص ورقهایی است که بین غلطک ها فشرده می شود تا به ورق نورد سرد تبدیل شوند و برای مقاطع دیگر مانند میله ها و یا لوله ها، “کشش” انجام می‌شود، نه نورد. یکی از انواع فولادهای نورد سرد، ورق های روغنی هستند که در بازار به ورق فولادی سرد نیز معروف هستند. این ورق ها انواع مختلفی دارند و از مزیت های بسیاری برخوردارند. همچنین برای تولید ورق­ های روغنی از ورق­ های سیاه (ورق فولادی نورد گرم) استفاده می شود. فرایند این تولید به این صورت است که ورق ­های سیاه را با اسید می­شویند تا پولک­ های سیاه روی آن از بین برود.

بنابراین میله ها و لوله های نورد گرم، پس از سرد شدن با فرآیندی به نام کشش سرد به میله و لوله “سردکار” تبدیل می‌شوند .

فولاد مارکت فولاد نورد سرد را در انواع گسترده سایزهای خود کارخانه یا در ابعاد مورد نظر شما با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می کند که شما می توانید برای خرید فولاد نورد سرد و یا اطلاع از قیمت فولاد نورد سرد به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید . همچنین می توانید برای فروش فولاد نورد سرد و یا کسب مشاوره رایگان نیز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

فولاد نورد سرد هم به صورت وارداتی موجود است و هم توسط کارخانه های داخلی نظیر فولاد مبارکه اصفهان تولید و عرضه می شود. شما می توانید فولاد نورد سرد فولاد مبارکه اصفهان را در ابعاد مختلف و با بهترین قیمت از فولاد مارکت تهیه کنید!

مشخصات فولاد نورد سرد:

  • دارای پرداخت سطحی بهتر و تلورانس کمتری است.
  • سطح صاف، صیقلی و اغلب حالت روغنی دارد. به همین دلیل به ورق های نورد سرد، ورق روغنی نیز گفته میشود.
  • میله ها شکل درست و مربعی دارد، و لبه ها و گوشه ها دقیق است.
  • لوله ها متحد الشکل و صاف هستند.
  • فولاد نورد سرد بدلیل داشتن سطح با کیفیت تری نسبت به فولاد نورد گرم ( ورق سیاه ) ، اغلب در پروژه های فنی دقیق تر و مواردی که زیبایی ظاهری اهمیت زیادی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فولاد همچنین برای ساخت سازه فولادی سرد نورد شده نیز کاربرد دارد.
  • مسلما به جهت اینکه پردازش بیشتری روی فولاد سردکاری شده انجام می شود، قیمت بالاتری نیز دارد.

عملیات سردکاری باعث ایجاد تنش داخلی بر روی مواد می شود. به عبارت دیگر، گاهی کار کردن با فولاد نورد سرد (برش، سمباده کاری، و یا جوشکاری) باعث آزاد شدن تنش های داخلی فولاد نورد سرد شده و در نهایت منجر به تاب خوردگی فلز می‌شود

 

بدلیل نوسانات شدید بازار ارز، قیمت ها متغیر هستند، لذا برای دریافت قیمت های به روز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید!

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *