خرید لوله برنجی

این لوله ها برای کاربردهای مهندسی عمومی و تزئینی ایده آل هستند. این لوله ها در طیف گسترده ای از لوله های برنجی در اشکال گرد ، مستطیلی و مربعی تولید می شوند. همچنین این لوله ها با انواع قطر لوله و ضخامت دیواره تولید می شوند. برنج به حالت های مختلفی و برای کاربردهای مختلفی تولید می شود و به همین علت به اشکال ورق برنجی ، لوله برنجی ، گرد برنجی و شش پر برنجی دیده می شود. برای خرید لوله برنجی می توانید با فولاد مارکت در ارتباط باشید.

قیمت لوله برنجی

این فلز هم توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می شود و هم توسط بازرگان ها وارد کشور می شود. لوله برنجی در ضخامت و سایزهای مختلفی ساخته می شود که در جدول زیر می توانید قیمت آن را مشاهده کنید.

 

کدقیمتسایزضخامتنام
101تماس بگیرید161لوله برنجی
101تماس بگیرید201لوله برنجی
101تماس بگیرید251لوله برنجی
101تماس بگیرید381لوله برنجی

توجه داشته باشید که قیمت های ارائه شده مقطعی می باشند و با توجه به نوسانات ارز و شخصی ساز طول و عرض و ضخامت توسط مشتری تغییر می کنند. لذا پیش از خرید لوله برنجی با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا از قیمت لحظه ای بازار مطلع شوید.

خرید لوله برنجی
خرید لوله برنجی از فولاد مارکت

آلیاژ برنج

برنج آلیاژی از مس و روی است که به دلیل سختی و کارایی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. قدیمی ترین برنج ، با نام برنج کالامین به دوران نوسنگی باز می گردد و احتمالا با کاهش مخلوط سنگ معدن روی و سنگ مس ساخته شده است. در اسناد باستانی اصطلاح برنج اغلب برای نشان دادن برنز ، آلیاژ مس یا قلع به کار می رود.

ویژگی های آلیاژ برنج

میزان چکش خواری برنج به محتوای روی آن بستگی دارد. برنج هایی که بیش از 45 درصد روی دارند چه به صورت گرم و چه به صورت سرد قابل کار نیستند. این برنج ها که با نام برنج سفید هم شناخته می شوند از اهمیت صنعتی کمی برخوردار هستند. با این حال فرم دانه بندی شده آنها در لحیم کاری کاربرد دارد. آنها همچنین به عنوان پایه آلیاژ در ریخته گری کاربرد دارند. برنج های چکش خوار را می توان به دسته هایی تقسیم کرد که می توان آنها را سرد کرد (کمتر از 40 درصد روی). برنج های با محتوای روی بیشتر احتیاج به گرمکاری دارند. گروه اول که با نام برنج های آلفا شناخته می شوند ، به طور گسترده ای در ساخت پین ها ، پیچ ها و جعبه های فشنگ مهمات استفاده می شوند. برنج های بتا انعطاف پذیری کمتری دارند. اما از استحکام بالاتری برخوردار هستند. بنابراین برای ساخت دستگیره شیر آب ، آبپاش ها ، اتصالات پنجره ، در و سایر وسایل استفاده می شوند. گروه سوم برنج ها شامل آنهایی هستند که علاوه بر مس و روی ، عناصر دیگری هم دارند که برای بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی ، مقاومت در برابر خوردگی ، ماشین کاری یا تغییر رنگ اضافه می شوند. مانند برنج های سربی که قابلیت ماشین کاری مناسبی دارند. در برنج های دریایی (naval brasses) وجود قلع مقاومت در برابر خوردگی توسط آب دریا را بهبود می بخشد.

آلیاژهای برنج و ترکیب شیمیایی آنها

 

آلیاژترکیب و کاربرد
برنج دریایی30% زینک و 1% قلع. برای جلوگیری از زینک زدایی استفاده می شود.
آلیاژ آیچ60.66 درصد مس ، 36.58 درصد روی ، 1.02 درصد قلع و 1.74 درصد آهن. مقاومت در برابر خوردگی ، سختی و چقرمگی برای کاربردهای دریایی مفید است.
برنج آلفاکمتر از 35 درصد روی ، چکش خوار ، قابلیت کار به صورت سردکار . کاربر در پرس کاری ، آهنگری یا کاربردهای مشابه . برنج های آلفا فقط یک فاز با ساختار کریستالی مکعبی در مرکز دارند.
فلز پرینس یا پرنس روپرتبرنج آلفای حاوی 75 درصد مس و 25 درصد روی است. این نام به نام شاهزاده روپرت راین گرفته شده است و برای مشابه سازی طلا استفاده می شود.
برنج آلفا-بتا ، فلز مونتز یا برنج دوبلکسحاوی 35-45 درصد روی. مناسب برای کار گرم . این فلز شامل دو فاز آلفا و بتا پریم است. فاز بتا پریم سخت تر و قوی تر از فاز آلفاست. برنج های آلفا بتا معمولا گرم کار می شوند.
برنج آلومینیومحاوی آلومینیوم است. آلومینیوم موجود مقاومت در برابر خوردگی را بهبود می بخشد. برای صنایع دریایی و در سکه های یورو کاربرد دارد.
برنج آرسنیکحاوی آرسنیک و غالبا آلومینیوم است و برای جعبه های آتش دیگ بخار استفاده می شود.
برنج بتامحتوی 45 تا 50 درصد روی است و فقط می توان آن را گرمکار کرد. یک فلز سخت و محکم تولید می کند که برای ریخته گری مناسب است.
برنج کارتریج30 % برنج دارد و خواص سرد کار خوب دارد. برای ساخت مهمات کاربرد دارد.
برنج معمولی یا پرچ37 درصد برنج روی ، مناسب برای سردکاری
برنج DZRبرنج مقاوم در برابر زینک زدایی با درصد آرسنیک کم
فلز طلاکاری شده95 درصد مس ، 5 درصد روی. نرم ترین نوع برنج معمولی است و برای ساخت لباس های ایمنی استفاده می شود.
برنج درجه بالا65 درصد مس و 35 درصد روی دارد . استحکام کششی بالایی دارد و برای ساخت فنر ، پرچ و پیچ استفاده می شود.
برنج سرب داربرنج آلفا-بتا که با افزودن سرب به راحتی ماشین کاری می شود.
برنج بدون سربحاوی سرب تا 0.25 درصد است.
برنج پایینآلیاژ مس-روی حاوی 20 درصد روی است. برنج انعطاف پذیری است که برای ساخت شیلنگ های فلزی و انعطاف پذیر ساخته می شود.
برنج منگنز70 درصد مس ، 29 درصد روی و 1.3 درصد منگنز دارد و برای ساخت سکه های دلار طلایی در ایالات متحده استفاده می شود.
فلز مونتز60 درصد مس ، 40 درصد روی و مقداری آهن دارد و برای آستر روی قایق های استفاده می شود.
برنج دریایی40 درصد روی و 1 درصد قلع دارد و مشابه برنج دریایی است.
برنج نیکل70 درصد مس ، 24.5 درصد روی و 5.5 درصد نیکل دارد و برای تولید سکه های پوند در واحد پوند استرلینگ استفاده می شود.
طلای نوردیک89 درصد مس ، 5 درصد آلومینیوم ، 5 درصد روی و 1 درصد قلع دارد که در سکه های یوروی 10 ، 20 و 50 سنتی استفاده می شود.
برنج قرمزاصطلاح آمریکایی برای آلیاژ مس-روی-قلع که با عنوان gunmetal هم شناخته می شود و هم به عنوان برنج و هم به عنوان برنز شناخته می شود. برنج قرمز معمولا حاوی 85 درصد مس ، 5 درصد قلع ، 5 درصد سرب و 5 درصد روی است. برنج قرمز ممکن است آلیاژ مس C23000 باشد که 14 تا 16 درصد روی ، 0.05 درصد آهن و سرب و بقیه آن مس است. برنج قرمز همچنین ممکن است به فلز اونس اشاره داشته باشد.
Tombacشامل 15 درصد روی است و اغلب برای جواهرات استفاده می شود.
 CW617Nآلیاژ مس ، سرب و روی است
برنج سفیدفلز شکننده حاوی بیش از 50 درصد روی است. برنج سفید همچنین ممکن است به برخی از آلیاژهای نقره نیکل و همچنین آلیاژهای Cu-Zn-Sn و همچنین آلیاژهای ریخته گری و عمدتا با افزودنی مس اشاره داشته باشد.
برنج زرداصطلاح آمریکایی برای برنج حاوی 33 درصد روی است.

کاربردهای لوله برنجی

لوله برنجی یک محصول آسان برای کار است که مقاومت خوبی در برابر خوردگی ارائه می دهد. این لوله ها در طیف وسیعی از کاربردهای مهندسی کاربرد دارند. بخش های هوافضا ، تولید برق و خودرو همگی از لوله های برنجی در زنجیره تامین استفاده می کنند. کاربردهای معمول لوله برنجی شامل لوله کشی ، صنایع تزئینی و ساخت آلات موسیقی است. از دیگر کاربردهای لوله های برنجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع خودروسازی
  • صنایع تزئینی
  • تولید شیرآلات
  • رادیاتور خودرو
  • ساخت لوستر
خرید لوله برنجی
خرید لوله برنجی از فولاد مارکت

خرید لوله برنجی

برای خرید لوله برنجی ، استعلام قیمت لوله برنجی و هرگونه سوال درباره نحوه فروش لوله برنجی می توانید با کارشناسان ما در فولاد مارکت در ارتباط باشید. توجه داشته باشید که قیمت های ذکر شده در سایت مقطعی هستند و ممکن است با قیمت لحظه ای بازار متفاوت باشند. لذا پیش از نهایی کردن خرید با تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما شما را از قیمت لحظه ای بازار مطلع سازند.

 

لوله برنجی چیست؟

لوله برنجی یک محصول آسان برای کار است که مقاومت خوبی در برابر خوردگی ارائه می دهد. این لوله ها در طیف وسیعی از کاربردهای مهندسی کاربرد دارند.

کاربرد لوله برنجی چیست؟

لوله برنجی در موارد زیر کاربرد دارد
  • صنایع خودروسازی
  • صنایع تزئینی
  • تولید شیرآلات
  • رادیاتور خودرو
  • ساخت لوستر

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *