تفاوت استیل ضد زنگ و گالوانیزه

تفاوت استیل ضد زنگ و گالوانیزه

تفاوت استیل ضد زنگ و گالوانیزه: فولاد در صنایع مختلف زمانی که به محافظت دربرابر المان های مختلف نیاز است به منظور ایجاد مقاومت استفاده می شود. با این حال اگر نیاز خاصی برای مقاومت آب و هوایی و شاخصه های ضد خوردگی دارید ، احتمالا فولاد ضد زنگ و گالوانیزه هردو انتخاب های مناسبی باشند.

 

فولاد گالوانیزه چیست؟

فولاد گالوانیزه از فولاد پوشش داده شده با یک لایه نازک روی از طریق فرایند گالوانیزاسیون ساخته می شود که برای کمک به محافظت از آلیاژ در برابر زنگ زدگی انجام می شود. استفاده از فولاد گالوانیزه به ویژه زمانی که فولاد در معرض انواع آب و هوا قرار می گیرد بسیار مهم است. با این حال ، در صورت وجود آب شور باید مراقب بود که می تواند مزایای محافظتی پوشش روی را کاهش دهد.

فولاد ضد زنگ چیست؟

یکی از شناخته شده ترین انواع فولاد ، فولاد ضد زنگ است که با افزودن کروم به فولاد مذاب ایجاد می شود. کروم اضافه شده به استیل استحکام و مقاومت بیشتری دربرابر خوردگی می دهد. فولاد ضد زنگ حتی در تماس با آب شور هم مقاومت خود را حفظ می کند، به این معنا که معمولا زمانی استفاده می شود که محافظت دربرابر خوردگی بیشتری نیاز است. ساخت فولاد ضد زنگ نسبت به گزینه های دیگر گران است، زیرا هنگام گرم کردن و خنک کردن باید اقدامات خاصی انجام شود .

تفاوت های کلیدی بین فولاد گالوانیزه و فولاد ضد زنگ

اکنون اطلاعات بیشتری از این دو فولاد بدست آورده ایم. با این حال قبل از نهایی کردن سفارش خود مهم است درک کنید که این دو گزینه چگونه مقایسه می شوند.

آماده سازی

ایجاد فولاد ضد زنگ فقط زمانی که مذاب داغ است امکان پذیر است و باید خنک شود تا به درستی جامد شود. درمقابل، فولاد توسط غوطه وری گرم گالوانیزه می شود که بعدا در طول فرایند ساخت رخ می دهد و آماده سازی را آسان تر می کند.

ترکیب بندی

فولاد ضد زنگ ترکیبی از دو فلز مختلف است که برای ایجاد یک آلیاژ قوی مخلوط شده اند. درمقابل فولاد گالوانیزه از فولاد ساختاری معمولی پوشیده شده با روی ساخته شده اتس. این بدان معناست که برای جلوگیری از خراشیدگی پوشش گالوانیزه نسبت به فولاد ضد زنگ مراقبت بیشتری نیاز دارد.

قیمت گذاری

فولاد گالوانیزه با توجه به کاهش مقدار کار موردنیاز برای ایجاد و کاهش برابر محافظت پایینی که دارد ، ارزانتراز فولاد ضد زنگ است، با این حال هر دو گزینه همچنان سطحی عالی از مقاومت دربرابر خوردگی را ارائه می دهند و می توانند تفاوت مثبتی در قابلیت اطمینان و پایداری پروژه شما ایجاد کنند.

استفاده ها

فولاد گالوانیزهبه دلیل کاهش قیمت آن در پروژه های کوچکتر با بودجه محدودتر و بدون قرار گرفتن در معرض آب شور مانند ایجاد لوله و اتصالات در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در مقایسه ، فولاد ضد زنگ برای ساخت سازه های بزرگ مانند پل ها ، آسمان خراش ها و سایر محصولات پیشرفته با بودجه های بیشتر استفاده می شود.

کدام گزینه برای پروژه من مناسبتر است؟

مقایسه های بالا نشان می دهد فولاد گالوانیزه و فولاد ضد زنگ هر دو گزینه های فوق العاده ای برای پروژه های ساختمانی هستند، به ویژه آنهایی که برای مدت طولانی دوام می آورند و دربرابر آسیب هایی که آب و هوا می تواند ایجاد کند مقاومت می کنند. یکی از جنبه هایی که بسیاری از مشتریان بالقوه فولاد استفاده می کنند، بودجه و الزامات پروژه شماست.

خرید از فولاد مارکت

برای خرید فولاد گالوانیزه و فولاد ضد زنگ مانند استیل 304 می توانید به وبسایت فولاد مارکت مراجعه کنید. فولاد مارکت با بیش از 10 سال تجربه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

Contents

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *