کاربرد استیل در صنعت غذا

کاربرد استیل در صنعت غذا

همانطور که اشاره کردیم استیل کاربردهای گسترده ای دارد و در طول تاریخ شاید شناخته شده ترین کاربرد آن مربوط به غذا باشد. کارد و چنگال از جنس استیل از دهه 1910 وجود داشته است. سینک های فولادی برای اولین بار در دهه 1930 معرفی شد و اجاق گازهای ضد زنگ و پشتی آن به دهه 1940 و 50 می رسد. استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) در اواخر دهه 1980 به یک نام آشنا تبدیل شد. در این پست به کاربرد استیل در صنعت غذا می پردازیم.

 

کاربرد استیل در صنعت غذا
کاربرد استیل در صنعت غذا

فولاد ضد زنگ در صنایع غذایی

بیش از یک قرن است که استیل ها بارها و بارها ثابت کرده اند که یک ماده ایمن برای مواد غذایی هستند. علاوه برآن خوردگی، زنگ زدگی و سایر شرایط مضر برای پاتوژن های مضر را فراهم نمی کند. از نظر بهداشت و دوام، استیل هنوز در صنایع غذایی و نوشیدنی موج می زند.

امروزه بیش از 30 درصد از فولاد ضد زنگ تولید شده در صنایع غذایی و آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. این کاربردها عبارتند از:

  • کاربردهای کشاورزی: تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، نرده ها ، دروازه ها ، آبیاری، مخازن ذخیره سازی
  • فرآوری مواد غذایی: خطوط آب گرم، ذخیره سازی فله، حمل و نقل، آماده سازی
  • آماده سازی غذا: کارد و چنگال، سطوح ، قابلمه و تابه، سینک ظرفشویی
  • ارائه: قثسه های نمایش، پایه کیک، غلتک های هات داگ
  • ماشین های سلف سرویس

چه چیزی گرید مواد غذایی استیل را می سازد؟

استیل درجه غذایی برای کاربردهای بهداشتی مواد غذایی ایده آل است، اما هر فولاد ضد زنگ به عنوان گرید مواد غذایی واجد شرایط نیست.

از بین انواع فولاد ضد زنگ، استیل 304 چیزی است که بیشتر در صنعت غذا و نوشیدنی استفاده می شود. فولاد ضد زنگ 304 مستعد اکسید شدن یا خوردگی نیست. مقاومت در برابر خوردگی به مقدار بالای نیکل نسبت داده می شود، درحالیکه از زنگ زدگی به دلیل محتوای کروم آن جلوگیری می شود.

خرید از فولاد مارکت

برای خرید انواع فولاد و ورق های استیل با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. فولاد مارکت با بیش از 10 سال سابقه آماده خدمت رسانی به شما می باشد. فولاد مارکت ارائه دهنده استیل 304 ، 316 و سایر فولادها می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *